892 – מיקרוסופט סוגרת מרכז פיתוח בישראל

By | 2 ביוני 2007

הודעה לעיתונות של חברת מיקרוסופט ישראל:

בעקבות חקיקת חוק לצנזורה על האינטרנט ודרישה למעקב ביומטרי אישי על משתמשי האינטרנט, החליטה חברת מיקרוסופט לסגור מרכז פיתוח בישראל. חברת מיקרוסופט לא מוכנה לאפשר לגופים פרטיים או מסחריים לעקוב אחר פעילות האינטרנט שלה ולכן תעביר פעולות פיתוח רגישות למדינות אחרות. חברת מיקרוסופט מצטערת על כל שהיא נדרשת לבצע מהלך חמור שכזה אולם החוק החדש שעבר לא מציב בפניה ברירה אחרת.

ההודעה לעיתונות הפיקטיבית הזאת היא תוצאה של התכתבות שלי עם פרופסור יוחאי בנקלר מאוניברסיטת ייל. פרופסור בנקלר (שמציין בגאווה בקורות החיים שלו שהוא היה חבר וגזבר קיבוץ שיזפון בערבה הדרומית – מה שאומר שהיינו שכנים לתקופת מה) נדהם לשמוע ממני על הצעת החוק. הוא כתב לי כך:

This ranks somewhere between the silly and the embarrassing. The idea that Israel, one of the leading powerhouses of Internet technology development, would join Iran and Saudi Arabia as a required-filtering country, is astonishing.

לקריאה נוספת : להציל את האינטרנט מאת יובל דרור – "הארץ", יוני 2003

פרופ' יוחאי בנקלר, מחשובי התיאורטיקנים של תעשיית התקשורת האלקטרונית, מנצל ביקור מולדת כדי להזהיר מפני הניסיונות לשנות את אופיו הדמוקרטי של האינטרנט ולפגוע במאגר התבונה האמיתי שלו – הגולשים

מכתבו עזר לי לחשוב על מנוף חדש במאבק בחוק. חוק לצינזור האינטרנט יפגע בדימוי של מדינת ישראל כמדינה מובילה מבחינה טכנולוגית ובכך יפגע בכלכלת ישראל באופן אנוש. המוזר הוא שחוק כזה נמצא בתהליך חקיקה בועדת הכלכלה של הכנסת.

אני חושב שהמנוף הכלכלי הוא אחד המנופים החזקים ביותר שאנחנו יכולים להפעיל נגד החוק.

למי יש את הטלפון של סטף ורטהיימר?

One thought on “892 – מיקרוסופט סוגרת מרכז פיתוח בישראל

  1. Pingback: שווה קריאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *