אחרי החופש תתחיל השביתה

By | 29 בספטמבר 2007

אם יש לכם ילדים שהם תלמידי תיכון (לי יש שניים) תשמחו לדעת שמייד לאחר חופשת הסוכות יש סיכוי גדול שהם ימשיכו לשרוץ בבית לרגל שביתת מורים. כרגע מורי ארגון המורים בעיצומים והם מאיימים בשביתה לאחר החופשה.

מכיוון שאז יקפצו השטרסלרים וישמיצו את המורים שבהסכם החדש יקבלו יותר כסף תמורת פחות שעות, אני מציע לכם להתכונן נפשית על ידי קריאת המאמר המאלף הזה של ניר מיכאלי, ראש החוג לחינוך במכללת "סמינר הקיבוצים" וחבר ביסו"ד. הנה ציטוט אחד מתוך מפנה באופק? – על הרפורמה במבנה ובשכר העבודה של המורה:

אצל ארגון המורים (העל יסודיים) הפער מגיע עד לכדי הכפלה של שעות ההוראה בפועל במסגרת המישרה. לכך יש השלכות רבות: הפיכת המורה לפקיד הוראה המדלג בין עשרות כיתות והמלמד מאות תלמידים; צמצום ניכר של פעולות חינוכיות חוץ הוראתיות; שחיקה גוברת של המורים המכהנים; והרחקה של אלו העתידיים. בנוסף, ברור כי הרחבה מסיבית של שעות ההוראה תאפשר לצמצם את מספר המישרות, כלומר לפתוח במסכת פיטורים נרחבת. רפורמת דברת חוזרת בדלת האחורית.

במסגרת התגובות הרבות להסכם, הציע אחד המורים להבחין באבסורד שעומד בבסיסו על ידי השוואה המסברת את האוזן: ההסכם המוצע דומה לכך שיציעו לשלם לעורכי הדין רק עבור הופעות בבית המשפט, בעוד ששאר הפעילויות (הכנה, ישיבות, כתיבת כתבי טענות ועוד) יעשו בזמנם החופשי ועל חשבונם…

מוזמנים להעביר את הקישור לחבריכם ההורים. חשוב שנתמוך במורים כדי שילדינו יקבלו חינוך טוב יותר, או לפחות לא יקבלו חינוך טוב פחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *