תשובתו של רפי מהפלאפל

By | 8 בנובמבר 2007

בזמן שהכין לי את השניצל בלאפה, שאל אחד הלקוחות האחרים שחיכה בתור:

נו רפי, מה אתה אומר על העונש שקיבלת בית"ר?

ענה לו רפי:

באותו ערב היה קונצרט בתל אביב. בכלל עשו דקה דומיה?

ואללה.

3 thoughts on “תשובתו של רפי מהפלאפל

  1. מאזינה ברקע

    זו השאלה לא נכונה. השאלה הנכונה היא – אם היתה דקת דומיה בקונצרט בתל-אביב, האם היו קוראים קריאות עידוד לרוצח?

  2. איתן

    מכיר את האור ברקס האחורי ברכב – זה שנמצא בתוך הרכב מאחורי השמשה האחורית ברכב? החוק לא מחייב אור שלישי שכזה. מספיק שני פנסי הברקס הרגילים באחורי הרכב ואין שום חובה באור השלישי. החוק לא מחייב שיהיה הפנס האחורי הזה.
    אבל יש עוד משהו: החוק מחייב שאם יש פנס אחורי כזה – שהוא יעבוד. כלומר – אם אין לך פנס אחורי אז זה בסדר וזה חוקי, אבל אם יש לך פנס אחורי אז הוא חייב להאיר כשאתה לוחץ על דוושת הבלמים וחייב להכבות כשאתה מרפה מהדוושה. אם הפנס לא עובד זה לא חוקי ואתה עלול לקבל על זה דו"ח.
    החלטתם לא לקיים דקת דומיה לזכר רבין? בסדר, לפחות לא חיללתם את זכרו. החלטתם כן לקיים דקת דומיה לזכרו? תקיימו את דקת הדומייה ותנו כבוד לזכרו. אל תחללו את כבודו של המת.
    [כמובן שאני מדבר ברמה של כבוד המת ולא ברמה חוקית. האוהדים לא עברו על שום חוק וגם אם היה חוק כזה והאוהדים היו עוברים עליו – במה אשמים השחקנים? תשפטו ותענישו את האוהדים – אל תשפטו תענישו את השחקנים.]

  3. רואה שחורות

    איתן – ההתאחדות לא יכולה לתפוס אוהדים ולהעניש אותם, וממילא הם לא מחויבים לתקנות ההתאחדות. הדרך היחידה היא להעניש את הקבוצה (ולא את השחקנים כפי שכתבת), בתקוה שהאוהדים יימנעו מזה בעתיד, כדי לא לפגוע בקבוצה שלהם. זה כמובן לא עובד, כי אוהדים לא עושים שיקולים רציונליים.
    יש, אגב, דוגמאות נהדרות לכבוד שמביעים האוהדים, כמו לדוגמה בובת התינוק שהיתה מסתובבת ביציע של הפועל בדרבי, ורמזה לבנו של שוער מכבי לשעבר אובארוב, ולמקרה טרגי שהיה ולא אפרטו. ויש עוד שירי שנאה בלי סוף אצל כל הקבוצות.
    חלק מהאנשים האלה הם חיות שבאות למגרש להשתולל ולהוציא אגרסיות – שום דקת דומיה ושום עונש לקבוצה לא יחנכו אותם. אבל זה לא אומר שצריך להפסיק לנסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *