הסיינטולוגים מזייפים מסמך רשמי

By | 2 בינואר 2008

הגיע אלי עכשיו מייל מטעם "כנסת ישראל – הוועדה לפניות הציבור" ומהכתובת [email protected]

הנושא : הודעה לעיתונות: פניות ציבור לגבי שימוש חורג בתרופות ממכרות כדוגמת הריטלין

אכן, יצאה אתמול הודעה לעיתונות מטעם ועדה לפניות הציבור בנושא פניות ציבור לגבי שימוש חורג של ילדים בתרופות ממכרות כדוגמת הריטלין.

לא זכור לי שנרשמתי כמנוי להודעות לעיתונות מטעם הועדה לפניות הציבור בכנסת. עד עכשיו בכלל לא היה ידוע לי שיש ועדה כזאת.

ההודעה לעיתונות מתחילה כך:

הוועדה לפניות הציבור קיימה היום ישיבה בנושא פניות ציבור לגבי שימוש חורג של ילדים בתרופות ממכרות כדוגמת הריטלין. הישיבה התקיימה בעקבות פנייה שהגיעה לוועדה מעמותת ”מגן לזכויות אנוש”.

מגן לזכויות אנוש היא עמותה של כת הסיינטולוגיה.

ברור לי לחלוטין שכת הסיינטולוגיה משתמשת בכנסת כדי לקדם את הרעיונות שלה.

ברור לי לחלוטין שכת הסיינטולוגיה שלחה לי את המכתב ולא הועדה לפניות הציבור של הכנסת.

בהודעה המקורית לעיתונות אין טקסט מודגש. במכתב שקיבלתי מודגשים משפטים שנוחים לסיינטולוגים ואותם הם רוצים להבליט.

השאלה שנשארה פתוחה היא האם חברת הכנסת סופה לנדבר יודעת שהיא שימשה כלי בידי כת הסיינטולוגיה.

6 thoughts on “הסיינטולוגים מזייפים מסמך רשמי

  1. אפי פוקס

    אני מופצץ מידי יום על ידי מיילים מ"העמותה לבטחון ושגשוג במזרח התיכון". (זו אותה העמותה שמנסה להכנס לבתי הספר ולחנך לסיינטולוגיה)

    שם לא אומרים מילה על סיינטולוגיה, אבל במקרה אני מכיר את הדמויות הפועלות מאחורה, וזו עוד עמותת סתר, שמתחבאת מאחוריי כינויים אחרים בשם כת הסינטולוגיה.

  2. רן

    קיבלתי את זה מחבר (המייל אמין, זהו לא מכתב שרשרת או משהו כזה..) והוא נכתב בגוף ראשון אבל לא מדובר בי.
    ————————
    להלן סיפור פסיכי שקרה לי אתמול ואני מעוניין לחלוק איתכם, גם כי הוא משעשע וגם כי יש אזהרה בצידו:

    במסגרת חיפושי העבודה הלא נגמרים (ובינתיים, הלא כל כך מוצלחים) שלי, פניתי לכמה חברות השמה שמתמחת במשרות רציניות בתחומים של היי-טק ופיננסים. אחת מהן, יו-מאן שמה, הודיעה לי שאני מתבקש לסור למשרדיה למטרת מילוי שאלון. נאנחתי, קבעתי את זה ליום שאני גם ככה במרכז (סיבוב אחרון במקינזי – נדחיתי בסופו – באסות) והלכתי לשם.

    נכנסתי למקום, קיבלתי שאלון והופניתי לחדר מאחורה עם שולחנות, עטים, קולר. התיישבתי ופתחתי את המבחן וגיליתי שהוא מבחן של 200 (!!) שאלות שמזכיר את שאלון 300 שעושים במבדקים של קורס קצינים. שמו של המבחן, מתחת לשם חברת ההשמה היה "אוקספורד קאפאסיטי אנאליסיס טסט". לכל שאלה היה 3 תשובות – "כן", "לא" ו"אולי". התחלתי למלא ושמתי לב שבין השאלות ההגיוניות ("האם אתה מתרגז כשמישהו לקוח קרדיט על עבודה שלך", "האם יש אנשים שאתה שונא") היו גם שאלות מוזרות ("האם לפעמים יש לך עוויתות בפנים", "האם כשמישהו מעצבן אותך השרירים בעין שלך מתחילים לקפוץ", "האם היית מוכן להשתתף בצבא כובש גם אתה מזדהה עם הציבור הנכבש"). יצאתי החוצה ושאלתי לפשר השאלון הזה והבחורה אמרה לי "אתה לא חייב למלא את זה אבל זה מה שאנחנו דורשים שתמלא כדי להיכנס למאגר המידע שלנו". חזרתי פנימה ונתקלתי בשאלה שהדליקה אצלי אלף נורות אזהרה. סרקתי קדימה ומצאתי עוד 2 שאלות שהדליקו את אותן נורות אזהרה. השאלות היו:
    1) האם לפעמים אתה מוצא את עצמך שורק או שר סתם בשביל הכיף?
    2) האם למוזיקה רגשית יש השפעה עליך?
    3) האם נראה לך כאילו לחיים יש טעם?

    נורות האזהרה שנדלקו היו לא רק בגלל מוזרות השאלות. כאשר מתרגמים את השאלות לאנגלית מקבלים את השאלות הבאות:

    1) do you often sing or whistle just for fun?
    2) does emotional music has quite an effect on you?
    3) does life seem worthwhile for you?

    שלושת השאלות מופיעות באחד השירים האהובים עליי "לנד אוף סאנשיין" של אחת הלהקות האהובות עליי "פיית' נו מור". זו לא הבעיה. הבעייה היא, כפי שמעריצי פיית' נו מור יודעים, שהמילים של השיר (לפחות המילים הספציפיות האלה) נלקחו כולן משאלון הקבלה לכת הסיינטולוגיה!

    בכל מקרה, שיחה חשאית לחבר שלי שבה ביקשתי שהוא יריץ את ה"אוקספורד קאפאסיטי אנאליסיס טסט" בגוגל ובוויקיפדיה הוכיחה את האמת – מדובר בשאלון של הסיינטלוגים. זה לא בדיוק שאלון קבלה, מה שהמיסיונרים של הכת עושים זה להפיץ את השאלון בחינם תחת מסווה של שאלון ניתוח אישיות, לנתח אותו, להגיד לנבדק שהתוצאות הן שהוא מדוכא מסכן וחסר לו משהו בחיים ואז להציע לו את הפתרון. בכל מקרה, כשאני שמעתי את זה, קרעתי את כל השאלון, לקחתי את כל החלקים שהיה בהם פרטים אישיים עליי ושמתי בתיק. יצאתי החוצה והודעתי לבחורה שאני לא עושה את השאלון אז היא ביקשה שאני אביא לה אותו. הבאתי לה את הקרעים שהשארתי שם והיא אמרה "זה הכל? זה נראה כמו מעט מידי". אמרתי לה "כן, כן, זה הכל" ועפתי משם לעזאזל! (למעשה ירדתי במדרגות קומה ורק אז לקחתי את המעלית כדי שהיא לא תבקש את שאר החלקים של השאלון).

    בדיקה קצרה באינטרנט היום הוכיחה שאכן, יו-מאן הם חברה בינ"ל שמשמשת ככיסוי לכת הסיינטולוגיה. הם עשו צרות גדולות יותר בפינלנד או משהו. בכל מקרה, עם כל הכבוד לטום קרוז, זה לא בשבילי.

    שורה תחתונה, מעבר לחוויה המשעשעת שעברתי, אני ממליץ לכם לא להתקרב בחיים שלכם לחברה הזאת, ואם אתם רוצים גם להפיץ את המייל הזה לעוד אנשים כדי שהשמועה תתפשט שהם לא בדיוק חברת השמה כמו חבורה של פסיכים!

    יאללה ביי
    ——————–

    מה אתם אומרים? :)

  3. cry no litra

    מרתק ומפחיד.
    ובמיוחד התגובה של רן!
    מיד רצתי לבדוק שלא היתה לי התכתבות עם היו-מאן ולא עם "מגן לזכויות אנוש".

    זה לקח חשוב ביותר.

    בכלל, יש עוד כמה חברות ההשמה שמשחקות מלוכלך. אחת מהן, איני יודעת מי גילתה למעסיקיי על חיפושי.

  4. רואה שחורות

    ויש איזה רמז קטן להיותו של המסמך חשוד: לפרלמנט הישראלי קוראים "הכנסת". "כנסת ישראל" זו טעות נפוצה, שסביר שלא תופיע במסמך אותנטי.

  5. שי שלוש

    רק שלא יבואו החיזרים הסינטולוגים
    ויאדו לך את הבלוג !

    ספאם = סנטולוגיה = ספאם

  6. יעל

    גם אני מקבלת מיילים מ"העמותה לביטחון" וזיהיתי מזמן שהם סיינטולוגים. קיבלתי גם מיילים מרוקח שמסביר למה אסור לתת ריטלין. הקורא אמור לחשוב שלרוקח יש מידע יותר מדויק בנושא מאשר לנוירולוג… כאדם שמקצועו כתיבה אני מזהה את הכשלים הלוגיים ואיך מנסחים דעות שיישמעו כמו עובדות. למשל, זה שהורה טוען שאשפזו את הילד שלו רק כי הוא שרט למורה את הרכב, עדיין לא אומר שלילד אין מחלת-נפש קשה (כמובן זה גם לא אומר שיש לו). כלומר, אין כאן עובדה, רק דעה. אני, למשל, מודה שלגבי הילדים שלי אני לא אובייקטיבית (לדעתי הם מדהימים, וזו "עובדה מוצקה"!).
    סוג כזה של תקשורת מאפיין את הסיינטולוגים, כמו גם ההסתתרות מאחורי שמות שונים. אדם פרטי עשוי לא לרצות לחשוף את פרטיו המלאים אבל ארגון ללא כוונות רווח לא אמור לרצות להסתתר – להיפך, הייתי מצפה שירצה להתהדר בפעילות המכובדת שלו. הבעיה היא שהפעילות לא ממש מכובדת, וכנראה שהסינטולוגים עצמם מודעים לכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *