סד של שקלים סלולאריים

By | 13 במאי 2008

קיבלתי עכשיו שיחת טלפון נחמדה ומחמיאה. חברה שמפיקה תכנים אינטרנטיים עבור רשתות הסלולאר מקימה עכשיו "בלוגוספירה סלולארית" ומציעה לי לצרף גם את הבלוג שלי מכיוון שהוא "מהבלוגים המובילים".

עניתי שאשמח ונשלח אלי חוזה.

לרגע חשבתי "למה לא?" אבל אז הבנתי שאני אכניס את הכתיבה שלי לסד של שיקולים זרים עבור מספר לא ידוע (ובטח לא גדול) של שקלים.

אני לא צריך את העורכדינים של הבלוגוספירה כדי לדעת שאני לא מוכן לחתום על החוזה הזה שאלו חלק מסעיפיו:

– [הבלוגר] מצהיר בזאת כי הוא בעל הזכויות היחיד והבלעדי על כל התכנים המופיעים בנספח א' לחוזה זה וזאת למשך כל תקופת חוזה זה.

– [הבלוגר] מתחייב בזאת כי התכנים המופיעים בנספח א' לא יכללו כל תוכן הפוגע או מפר זכויות קניינות של אחרים, לרבות זכויות יוצרים או סימני מסחר, כל תוכן פורנוגראפי או בעל אופי מיני בוטה, כל תוכן ומידע הנוגע לקטינים ומזהה אותם, את פרטיהם האישיים, או את מענם ודרכי ההתקשרות עימם, כל תוכן המהווה לשון הרע על אדם או הפוגע בפרטיותו, כל מידע בעל אופי או תוכן טורדני, מעליב, עוין, מאיים, גס או גזעני, ובכלל זה כל מידע שפרסומו נאסר על פי הוראות כל דין.

– [הבלוגר] הנו הבעלים של התכנים בנספח א. [הבלוגר] ישא באחריות המלאה והבלעדית לכל תוכן שמופיע בנספח א' ולכל התוצאות שינבעו ממנו, וכן באחריות הבלעדית לכל דרישה או תביעה מכל סוג שהוא של צד ג' כלשהו, אשר תופנה למשווקים בגין שימוש וניצול הזכויות המוקנות להן על-פי הסכם זה.

– [הבלוגר] מתחייב בזאת, לשפות את [שם החברה] עובדיהם , מנהליהם או מי מטעמם וכן את כל המשווקים שיפוי מלא ובלתי מותנה, בגין כל תביעה, אשר תוגש כנגד הנ"ל כתוצאה מהפרת התחייבויותיו והצהרותיו לפי הסכם זה.

אני מאד מקווה שלא תהיה התנפלות המונית על החברה הזאת. הם בסך הכל מנסים להגן על עצמם.

אני גם מאד מקווה שלא תהיה התנפלות המונית על בלוגרים שיסכימו להיכנס ל"בלוגוספירה הסלולארית" הזאת.

אני מזכיר – We Are All Individuals

7 thoughts on “סד של שקלים סלולאריים

  1. אלירם

    אני משער שהתנאים לא שונים בהרבה מאלו המופיעים בהסכם השימוש בכל פלטפורמה קיימת היום. בין אם זה תפוז, ישראבלוג, בלוגלי וכו'. אף חברה רצינית לא תתנדב להיות מושא תביעות סתם.

    אבל ההבדל הוא שהסכמי השימוש באתרים הגדולים הם קבועים וגורפים. הם גם לא דורשים הזדהות.
    ההסכם שאתה מתאר הוא אישי בינך לבין החברה ולפיכך הרבה יותר מסוכן לך.

    לו אני הייתי עומד במקומך, הייתי אומר להם: אתם משלמים עבור פרסום הכתיבה שלי אצלכם. אתם מוזמנים להחליט מה יתפרסם אצלכם ומה לא, כמו כל עורך. האחריות לפרסום היא שלכם. לא תפרסמו – אל תשלמו. פרסמתם – שלמו ושאו באחריות.

  2. יובל

    אממממ… מה בסעיפים האלה מקומם אותך ומרתיע אותך מלחתום עליהם? בסה"כ הבלוג שלך אינו אנונימי, ואני מאמין שאם עד היום לא עברת על החוק, אזי גם על פלטפורמה אחרת תהיה לך נטיה לעשות כנ"ל. אתה חשוף לאותן תביעות על כל פלטפורמה, וכמו שאמרת, הם רק מנסים לכסת"ח את עצמם.

  3. י.ש.

    הדרישה לשמירת החוק היא כללית ולא צריך לחתום עליה מחדש. אבל יש כאן סעיף שיפוי. תציע להם להגביל אותו לחודש הכנסה לכל היותר.

  4. זורבה

    ההצעה של אלירם נשמעת אחלה.
    באופן עקרוני אתה יכול לנהל 2 בלוגים במקביל. הבלוג הרגיל שלך כאן, ובלוג שיקרא "הבלוג הערוך" שם.
    בבלוג השני פשוט תנהג ביתר זהירות.
    אם אפשר להרויח כמה שקלים,למה לא?

  5. זורבה

    שלום חנן,כרגע גלשתי באתרך "לא רלוונטי" ויש לי שאלה/הערה לגבי אחד מהמכתבים.
    איפה אפשר לעשות את זה?
    אפשר פה? עכשיו?

  6. אפי פוקס

    ראשית, כל בסיס הוא מצע לשינויים
    שנית, לא הייתי מחליף יותר מידי ביטויים בהסכם הזה. אולי משמיט כמה. לא מצאתי אותו חריג יתר על המידה.

  7. candy

    חנן,
    חייבת להגיד שאני לא רואה כל פסול בחוזה הזה מבחינת מה שנהוג אל מול חברות הסלולר.זה שיפוי גב אל גב בדיוק כמו שהם נדרשים לעשות.השאלה היא אחרת- אם אתה מוכן לקחת את האחריות,כי בסלולר (שלא כמו באינטרנט) משלמים על המידע שיקראו,וזה מה שחושף אותם (ואותך) לתביעות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *