תנור האפיה שלנו (משולב עם כיריים גז) ממש התפרק והיה צורך בקניית חדש.
אינטרנט שמינטרנט וכל זה אבל מכיוון שאני הוא זה שמנקה את התנור, בסוף הייתי צריך לראות בעיניים את מה שאני קונה כדי לוודא שלא יהיו לי הפתעות.
ביום חמישי בצהריים מצאתי תנור טוב במחיר טוב במחסני חשמל בירושלים. רשמתי את הדגם ואת המחיר.
חיפשתי את הדגם באינטרנט ולא מצאתי אותו בשום מקום כך שלא היתה לי אפשרות להשוות מחירים ולקנות את אותו המוצר במקום זול יותר. (יכול להיות שמחסני חשמל מודעים לשיטת הקניה הזאת ולכן למוצרים שהם מוכרים יש מספרי דגם ייחודיים?)
למחרת קיבלתי אישור מהאשה לקנות. ביום ראשון בבוקר התקשרתי לוודא שאפשר לבוא ולקנות אבל כבר לא היה במלאי.
התקשרתי לסניף ביל"ו ושם הפקידה הנחמדה הסתכלה במחשב ואמרה לי שגם אצלם אין במלאי אבל הקריאה לי את רשימת הסניפים שבהם יש עדיין במלאי.
מכיוון שלא היה לי זמן לנסוע באותו היום לתל אביב הייתי מיואש מהצורך לחזור שוב על תהליך החיפוש בידיעה שהתנור שאני רוצה בטח כבר לא יהיה במלאי בשום מקום.
אשתי החכמה אמרה לי שמכיוון שזו רשת, אולי אוכל לשלם בירושלים ולקבל במקום אחר. צדקה.
שילמתי ביום ראשון בירושלים ולקחתי את התנור ביום שני ברמת גן.
מסקנות:
1. כנראה שמחסני חשמל מחזיקים מספר פריטים קטן במלאי ולכן אין הרבה זמן להתלבט.
2. כנראה שיש ייתרון בקניה מרשת.
3. האינטרנט שמינטרנט לא תמיד מתאים לקניית כל דבר.