סיפור ששמעתי מעובד אינטל ואין לי סיבה לפקפק בנכונותו.
אינטל, כמו כל חברה גדולה בישראל, נותנת רכב ליסינג לעובדים. אבל האם ראיתם אי פעם רכב עם מדבקה עם הלוגו של אינטל?
לא. למה?
אחרי 9/11 הבינו האמריקאים שהם מטרה לטרור בכל העולם. אינטל, חברה אמריקאית מובהקת עם פעילות בין לאומית, החליטה להגן על עצמה ואחד האמצעים להורדת הפרופיל היה להסיר את המדבקות עם הלוגו של אינטל ממכוניות החברה.
כשקיבלו את ההוראה הזאת, צחקו הישראלים. הרי בישראל כל הישראלים הם מטרה לטרור ואף אחד לא יחפש דווקא כאן לפגוע בנציגים של חברה אמריקאית. אבל זה לא עזר להם. באינטל, החלטה של הקורפורייט היא מוחלטת והמדבקות הוסרו מהמכוניות.
למה אני כותב את זה?
בעיתונות הכלכלית כותבים כל הזמן על מוצרים, כסף ומנהלים. לא כותבים על האנשים והארגון. אם היו מנסים להבין את התרבות הארגונית ולכתוב עליה, לדבר עם האנשים לא רק על מה שהם עושים אלא גם על למה הם עושים את זה ואיך הם עושים את זה אפשר היה לחזות טוב יותר את התנהגות החברה, את מדיניות הפיתוח ומדיניות הניהול שלה.
במקום זאת ניזונים מגראפים של המניה, מהודעות לעיתונות ומשיחות עם מנהלים.
עולם שלם של מידע חשוב לא נמצא בכלל בפוקוס של העיתונות הכלכלית. והיא לא יודעת מה היא מפסידה.
אינטל, הקורפורייט ומדבקות הרכבים הם רק משל.
Pingback: מי מפיץ אגדות עירוניות » I’M JUST THE GARBAGE MAN
נסיון 26 בפברואר 2007