Dapper – ביקורת בונה

By | 28 במרץ 2007

אני עומד לכסח את הצורה לחברת Dapper.net אבל חשוב לי להבהיר שהמטרה שלי היא לעזור ולא לשלול.

לפני כמה ימים פרסמתי כאן פוסט בשם ”מחסום“ + dapper.net = בלעעעך ובו כתבתי שמצד אחד אני מוצא טעם בשירות של Dapper ומצד שני אני לא מצליח לגרום לו לעבוד כמו שאני רוצה.

אתמול פרסם ערן תגובה לפוסט הזה וכן כתב לי אימייל מתא דואר של Gmail. בתגובה הוא כתב "אגב, בקרוב נצא עם גרסא חדשה" מה שגרם לי לחשוב שהוא עובד בחברת Dapper. כששאלתי אותו באימייל האם הוא עובד בחברה הוא כתב לי שהוא ה CEO.

כמו כן, בתגובה ובאימייל הוא שלח לי קישור לערוץ שגם הוא לא תקין. וגם כתב לי שהם מודעים לבעיות בממשק יצירת הערוצים ויתקנו אותן בגירסה הבאה.

בשיווק יש סיסמה You never have a second chance to make a first impression

הרושם הראשון שקיבלתי מאתר Dapper וגם הרושם השני והשלישי, לא טובים.

למה לא טובים?

אם אני, שיש לי קצת נסיון באינטרנט לא הצלחתי ליצור ערוץ RSS בעזרת השירות, אז כנראה שהוא לא מיועד לי. ואם הוא לא מיועד לי, אז למי הוא כן מיועד? האם התבצעו בדיקות עם אנשים אמיתיים מחוץ חברה? האם אין כאן חיפזון יתר לצאת עם פתרון נחוץ לבעיה קיימת אבל בלי מספיק בדיקות שמישות?

באתר אין אפילו את האייקון ה Web 2.0 ההכרחי "Beta" למרות שהאתר בהחלט יוצר את הרושם הזה.

ועוד. אם אתה ה CEO של החברה, כדאי שתציג את עצמך ככזה מהתחלה ותשלח אימייל מהדומיין של החברה ולא מג'ימייל. הרושם הראשוני שנוצר הוא של חוסר רצינות.

ועוד. אם כבר אתה עונה למישהו שמביע חוסר שביעות רצון מהשירות שלך, לפני שאתה מציע לו פתרון תבדוק טוב טוב טוב שהפתרון שאתה מציע אכן תקין. תראה את זה למישהו אחר כדי לראות שאתה לא מביך את עצמך. להציע פתרון לא תקין מחזק את הרושם הבעייתי.

ועוד. אורך הקישור של ערוץ RSS ב Dapper הוא 260 סימנים. באימייל שקיבלתי מערן, הקישור התחלק לכמה שורות והייתי צריך להעתיק אותו לעורך כדי לחבר את הקישור למשהו שעובד. קישור ארוך שאי אפשר לשלוח באימייל הוא המחסום הגדול ביותר לויראליות. Dapper חייבים למצוא דרך לפרסם קישורים קצרים.

ועוד. בפעם הראשונה שהשתמשתי באתר, ניסיתי לראות מי החברה (היתה לי תחושה שזו חברה ישראלית) אבל לא הצלחתי לראות כתובת או מספר טלפון או שם של בן אדם. יש רק טופס יצירת קשר. יש באתר בלוג אבל הוא כל כך בלתי אישי שנוצר לי הרושם שהם לא רוצים שידברו איתם. ואני רציתי לדבר איתם. כדי לעזור.

Web 2.0 זה לא רק טכנולוגיה. זו דרך הידברות בין אנשים.

אבל אני חושב ש Dapper הוא שירות טוב ונחוץ.

Dapper עושה סמנטיזציה לווב הטקסטואלי.

וככזה, הוא טלאי עם פוטנציאל. אבל הוא רק טלאי.

מבחן גיקיות. מי זוכר את Norton Desktop ?

נורטון דסקטופ היה פאטץ' על חלונות 3 ומשהו. הוא היה מצויין עד שהגיע חלונות 95.

כשיגיע הווב הסמנטי האמיתי, ל Dapper כבר לא תהיה עבודה.

ודרך אגב, הנה ערוץ ה RSS של מחסום שיצרתי בעזרת Dapper. תכניסו אותו לגרגרן שלכם כדי להבין איך אנחנו היהודים נראים בעיני הערבים.

4 thoughts on “Dapper – ביקורת בונה

  1. דרומי

    נראה לי שלא הבנתי את תיאוריית המסננת ההפוכה.

    אם אתה חושב שזה רע שהדברים הקטנים עוברים את המסננת והגדולים נשארים ברקע, למה להציף דברים קטנים זה טוב?

  2. חנן כהן Post author

    במסננת הפוכה, כשהחור גדול, עוברים בו רק דברים גדולים.

    במסננת הפוכה, כשהחור נהיה יותר קטן, עוברים בו גם דברים גדולים וגם דברים קטנים.

  3. חזי

    ועדת וינוגרד גנבה תוכנה שעולה 150 ש"ח ונתפסה. מה שמדהים אותי בכל פעם מחדש זה השרונים האולמרטים וההירשזונים שגונבים מליונים וחושבים שאף אחד לא ישים לב.

  4. ערן

    חנן,
    כמה מהנקודות שהעלית פה הן נכונות, ונתקן אותן. אני מקווה שעם הזמן רמת שירות הלקוחות שלנו תעלה, אבל מבחינתי זו לא הנקודה. אתה קלטת את העובדה שאנו מגשרים על הפער בין היום לווב הסמנטי, אבל אני חושב שאתה מפספס לגמרי כשאתה מתייחס לשירותים מסוג דאפר כפאטצ'. הייתי מאד שמח אם היה לנו ונדור אחד עם מונופול כמו מיקרוסופט שמחר מחליט שכל הווב נהיה סמנטי והופה, למחסום.כום יש RSS, API וגו'. אז נוכל באמת להתקדם קדימה למטרות האמיתיות שלנו בדרך לגלובל דומיניישין. לצערי, אני לא רואה את זה קורה בשנים הקרובות, ובינתיים תצטרך להסתפק בשירותים כמו דאפר שיעשו בשבילך את העבודה, גם כשאתה מבקר אותם.
    תהנה מהפיד, ואני מקווה שבעתיד תהיה לך חוייה טובה יותר,
    יאללה ביי
    ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *