אתמול הסתיים הקורס "המחשב והאינטרנט לשירות הארגונים" שניהלתי במסגרת שתיל. עשרה מפגשים, הרבה מאמץ, הרבה סיפוק.
בשיחת הסיכום הזמנתי את המשתתפים לקרוא את הבלוג שלי וציינתי שאף אחד מהקורס לא קורא אותו. אחת המשתתפות שאלה אותי "איך אתה יודע?" ואמרתי לה שאף אחד לא אמר לי כלום על שום דבר שכתבתי.
אז הפוסט הזה הוא מבחן נוכחות לאחר סיום הקורס.
כמו בכל שיחת סיכום של כל מפגש קבוצתי משמעותי, הועלתה השאיפה להיפגש שוב וללמוד עוד.
לפני השינה חשבתי על מה שנאמר ואז עלה לי רעיון – במקום השתלמות שתי"לית רגילה – מסיבת אינטרנט.
מזמינים לשעות אחר הצהריים והערב כדי שגם מתנדבים יוכלו להגיע ולא רק פעילים בשכר.
מוצאים מקום מרכזי ונגיש – נניח מרכז השל. יהיה מחשב מחובר למקרן ואינטרנט וגם WiFi לעוד מחשבים.
מודיעים על נושא – נניח – אינטרנט וגיוס משאבים.
מזמינים את המעוניינים לתת לינק לאתר שלהם.
במסיבה, מציגים את האתרים שהוזמנו מראש (וגם כאלה שלא) ומנתחים אותם ביחד – מומחים ומשתתפים במסיבה.
אפשר לעשות בדיקת שימושיות בשידור חי.
אפשר גם להזמין מומחה שייתן הרצאה קצרה (פוגאטש?).
ככה מאפשרים למידה והתערבבות ומפגש.
אורלי, רכזת ההשתלמויות של שתיל כבר התלהבה והודיעה שתיתן תקציב מיוחד לבמבה, ביסלי ומיץ פטל. מסיבה, לא?
מה דעתכם?
אם כבר מסיבת רשת, אולי כבר תביאו האלף לייף? (תראה מה אני עושה בשיעור אנגלית…)
רעיון נפלא! מתי?!
חנן, עצרת את הציטוט משפט אחד מוקדם מדי. בהחלט מדובר על זכות וטו הדדית שמשמעותה זכות וטו של הפלסטינים על חוקים ישראלים בעקבות עקרונות פלסטינים שישולבו בחוקה (משותפת או פלסטינית, זה נתון לפרשנות).
אני לא מתיחס לטענתך לגזענות מטעם גיא בכור, כי לא הבאת נימוקים לכך, אבל אם זו טענתך להיותו שקרן אז צר לי. מקסימום אחה מפרש את הטקסט אחרת ממנו.
אגב, המסמך המדובר שונה בגרסתו הערבית (בה הוא נכתב במקור) מגרסתו העברית, מה שגרם כבר לא מעט בעיות למנסחי המסמך. מכיוון שאיני דובר ערבית ואני מניח שבכור דווקא כן, אולי הוא מתיחס למקור?
"הכרת המדינה בהיותה מולדת משותפת לאזרחיה הערבים הפלסטינים והיהודים (יש לפעול לעיגון עקרון זה בפרק מבוא בחוקי היסוד ובחוקה העתידית לישראל), כך שהיחסים ביניהם יושתתו על זכויות האדם והזכויות האזרחיות המלאות השוות על בסיס האמנות הבינלאומיות וההצהרות וההסכמים הבינלאומיים הרלבנטיים). בין שתי הקבוצות ישררו יחסים הדדיים המושתתים על עקרונות הדמוקרטיה ההסדרית (קואליציה רחבה בין האליטות של שתי הקבוצות; ייצוג יחסי הולם; זכות וטו הדדית וניהול עצמי לעניינים ייחודיים). "
בעניין קרוב שבתוך הרשת – למה הוובסטר ויז'ואל לא מתעדכן יותר?
רעיון יצירתי ומצויין אולם קודם אני אישית צריכה קצת לעכל את החומר של הקורס
שלום חנן. כנראה שלא תמלט ממני ואני לא ממך. "נפגשים בסיבוב".
לענין גיא בכור: גם אם אינני מסכים עם כל דבריו, ניתוחיו, תובנותיו, הסבריו ומסקנותיו, עדיין מעניין ומחכים להקשיב ולקרוא אותם. גם עם בני-פלוגתא חשוב לבוא בדברים, אם כדי לנסות להבין את ה'איפכא מסתברא', נקודת-המבט ההפוכה לשלך או השונה ממנה, וגם כדי – רחמנא ליצלן – לשמור על יחסים של נסה לשכנעני ובכך תתן 'גושפנקא' לזכותי שלי לנסות לשכנע אותך". שיח-המשוכנעים בינם לבין עצמם, גם שיש בו תועלות מסויימות, הוא בעיקר עקר !
ולציטוט שלך משל ד"ר גיא בכור:
"…המדינה בהיותה מולדת משותפת לאזרחיה הערבים הפלסטינים והיהודים (יש לפעול לעיגון עקרון זה בפרק מבוא בחוקי היסוד ובחוקה העתידית לישראל…)" לי נדמה שדווקא כן אפשר להבין מנוסח זה (והרי כל אחד מחפש בכל נוסח את האישוש לאמונתו שלו, בחינת הפוך והפוך בה דכולא בה"), שהכוונה היא לשנות מהיסוד היהודי של מדינת-ישראל ומהצדקתו, ולעבור ליסוד אחר ולהצדקה אחרת: לא מדינה יהודית יחידה בכל העולם, ללאום או לעם או לחבר-אנשים בעלי תרבות, מורשת, אמונות ו'סדר-יום', ו'סדר-שנה' ואורחות-חיים יחודיים משותפים משלהם, אלא מדינה שיסודותיה מעוגנים בשעור היחסי של מספר האנשים בכל קבוצה וקבוצה של תושביה שנולדו בה, אולי מזה כך וכך דורות, וחיים בה, על בסיס אזרחי משותף, אלמנטארי וכולל. לא הבעתי בדברי אלה את דעתי, אלא ניסיתי להבין את הנוסח שלא על דרך הגדרתו כ"שקר" ו"גזענות", ואת כותבו כ"שקרן" ו"גזען" כמו שכינית אותו אתה. ואם ציטטתי מישהו או משהו לא נכון, אני חוזר בי ! על הבנת-הדברים שאולי לדעתך היא שגוייה, אני פתוח להסברים משכנעים יותר. כל-טוב. אני שמח שנפגשנו שוב. גם אתה ? דני,יטבתה.
נ.ב. אתה רשאי לתת פרסום לדברי.
אני בעד מסיבת אינטרנט. מוכנה ל"נדב" את האתר של קדמה לביקורת.
אני עוקב אחרי בכור כבר שנים
גזען הוא לא
וגם לא שקרן
אגב את הטבח שקורה בעזה הוא דיי צפה
אתה מוזמן לבקר שם אם אתה רוצה ולבדוק מקרוב
לגבי ערביי ישראל
בחוכמתם הרבה הם מובלים מהלך שבסופו יהיה חילוף אוכלוסין (כמו קפריסין)
ואני בספק אם הם מודעים להשלכתו של העניין .
אני בטוח שישמחו לחיות בדמוקרטיה הפלורליסטית בעזה .
על מה בדיוק *אתה* מסתמך?
הוא מסתמך על המקור ה*ערבי*