אחת המטרות שלי בלוחות המודעות באתר שתיל החדש היתה למנוע את התופעה של הקפצת מודעות.
רשימה הממויינת על פי תאריך תגרום למודעות היותר ישנות לרדת למטה ואז המפרסמים מבצעים כל מני תרגילים כדי להקפיץ אותן למעלה.
ניסיתי להציג את הרשימות במיון רנדומאלי כדי לתת לכל המודעות הזדמנות שווה. לא נתתי אפשרות לחתוך את הרשימות לפי תאריך.
לא עזר לי. מחפשי העבודה צעקו שהאתר לא נוח והקודם היה יותר טוב וכל זה.
הקשבתי להם. הרי אני רוצה לתת שירות טוב, לא? הרי אני הוא זה שתרגם את ה Cluetrain Manifesto
ביצעתי שינויים.
פישטתי את החיפוש.
המודעות עכשיו ממויינות לפי תאריך – אחרון למעלה.
היום יצרתי דף חדש של כל מודעות הדרושים מהשבוע האחרון.
(כמעט) כל מה שהמשתתמשים ביקשו.
עכשיו קיבלתי אימייל בזה הנוסח (בנוגע למודעה שפורסמה לפני שלושה שבועות):
שלום רב
אני פרסמתי את ההודעה.
אשמח אם ישנה אפשרות להעלות את המודעה
לראש הדף.
תודה
אוף!
(ולפני שהספקתי לשלוח את הפוסט, טלפון עם בקשה להקפצה)
עדכון – הנה אימייל שקיבלתי זה עתה.
שלום למנהל האתר "שתיל"
ראשית תודה רבה!
למרות שהכניסה לאתר (מאז שדרוגו) יותר מסובכת למעסיקים, האתר מצויין.
מכל זוית – תנאים טובים, חשיפה למועמדים רלבנטיים.. כל הכבוד.
פרסום אחד הביא לי כ – 10 מועמדים שהבעיה הייתה לבחור בינהם. כולם ראויים.
פעם נוספת תודה
אז לא הכל "אוּף".
לאתר http://agora.co.il יש טריק פשוט ומוצלח. אחרי כמה זמן שלא עודכנה איזו הודעה, הם מורידים אותה מהלוח ומיידעים את הכותב. המשמעות היא שהודעות לא אקטואליות נמחקות במשך הזמן.
חשבתי להציע לך להציג לכל משתמש את המודעה שלו בראש הטבלה, כדי שירדו ממך.
מיד אחר כך חשבתי להציע לך למדוד כמה לחיצות יש על כל מודעה וכך לתת עדיפות למודעות מעניינות.
אבל אז חשבתי בעצם… מה רע בלהקפיץ (במקרה של מודעות). אם חשוב למישהו שהמודעה שלו תהיה למעלה והוא מוכן להקדיש את הזמן לכך, תן לו כפתור "הקפצה" ושיקפיץ כמה שהוא רוצה.
ומה עם השאר? הם יכולים להקפיץ גם אם הם רוצים.
אם אתה ממש רוצה לשכלל, תאפשר לכל גולש להמליץ או להתעלם מכל מודעה ואז כולם יוכלו להקפיץ את המודעות הטובות (דיג עשו את זה כבר, אבל לא בלוח) או לדחוק את המעצבנות.
זו בעיה לפרסם הודעה, "אין אפשרות להעלות הודעות למעלה אחרי פרסומן"? וזהו?
ואז פשוט להתעלם ממיליוני הבקשות שמגיעות אלייך…