לאבא שלי היתה בעיה להיכנס לאתר הבנק שלו כדי לבדוק את החשבון.
הוא התקשר לתמיכה.
התומך אמר לו "אני לא יודע מאיזו כתובת אתה נכנס לאתר הבנק. הכי פשוט שתיכנס ל Ynet ובצד ימין תראה את רשימת הבנקים ותלחץ על הריבוע של הבנק שלנו".
עד לרגע זה אני לא מצליח להבין איזו מסקנה אני צריך להסיק מכך לגבי המטרה של הריבועים האלה ב Ynet.
האם באמת הריבועים האלה התחילו כפרסומות והפכו לאמצעי ניווט?
האם הם בכלל לא פרסומות אלא תזכורת ללקוחות על השירות שהם יכולים לקבל באינטרנט?
אני ממש לא מבין מה קורה כאן, אבל אני מרגיש שיש כאן שיעור חשוב שאפשר ללמוד ממנו.
ואולי גם לא.
לדעתי זו אמורה להיות שירה של באנרים לשירותים שונים, לא פרסומות נטו.
אין הבדל בין זה לבין לפרסם על שלט חוצות "כדי להגיע לאתר שלנו חפשו בגוגל את המלה רפידות" (היתה פרסומת בסגנון הזה ותהיתי אם מישהו יכול לדפוק להם את ההשקעה על ידי SEO פשוט).
ההסתמכות על אתר אחר כדי להגיע לאתר שלך יכולה להיות נוחה אבל אתה מאבד שליטה ויום אחד הלקוחות שלך יתרגלו אבל הקישור כבר לא יהיה שם.
זה בהחלט נשמע מטופש לעשות כזה דבר, אבל אחרי שצברתי ניסיון של כ 3.5 שנים בתמיכה אצל ספק אינטרנט ועוד שנה וחצי בתמיכה בתוכנה פיננסית- אתה מבין שישנם לקוחות שהפתרון הנכון יזיק ולא יועיל ואני אסביר:
ישנם אנשים שהמחשב ו/או המקלדת לא ביחסי ידידית טובים במיוחד והניסיון להקליד כתובת מסויימת עלולה להיות בסופו של דבר משימה מתסכלת ומיאשת- שתמנע מאותו אדם להתקשר שוב לתמיכה או להשתמש בשירות עצמו- לכן פתרון מהיר ויצירתי לפעמים מתאים יותר באותו הרגע.
אתר ynet הוא אתר ידוע ובעל כתובת קצרה ופשוטה ולרוב נמצא במועדפים או בהסטוריה ולכן נגיש למרבית הישראלים.
אני אתן כדוגמא נוספת את סיומות כתובות הדוא"ל של ספקיות האינטרנט במדינה- במקור היו ארוכות ומסורבלות:
netvition.net.il, bezeqint.net,barak-online.net וכו'- הספקיות הבינו שקיצור הכתובת יעלה את מספר המשתמשים ובנוסף יעזור במיתוג ופרסום שרותים נוספים ולכן היום ניתן לשלוח דוא"ל ל 017,014,013 בסיומות net.il.
לדעתי אותו תומך צריך לקבל ציון לשבח על יצירתיות ומתן פתרון פשוט ללקוח.
חבצואל היבוסי,
איש בלי קיר.