אני יודע להוציא את המידע הפשוט מגוגל אנליטיקס.
אבל בשבוע האחרון הגעתי לגבולות הידע והיכולת שלי.
הנה גרף המבקרים באתר מוזיאון המדע בשבועיים האחרונים.
שבוע שעבר, שבוע רגיל. השבוע, חנוכה, עליה קטנה במספר המבקרים באתר.
והנה גרף הדפים הנצפים באתר.
השבוע יש עליה מטורפת, כמעט הכפלה, במספר הדפים הנצפים לכל ביקור.
העליה במספר הדפים הנצפים תואמת את העליה במספר המבקרים במוזיאון עצמו.
אבל מה גרם לזה? אילו דפים נצפו השבוע יותר מאשר בשבוע שעבר? אילו מסלולי קריאה היו השבוע שלא היו בשבוע שעבר? אילו הפניות או מילות חיפוש הביאו את המבקרים באתר המוזיאון השבוע שלא הביאו אותם בשבוע שעבר?
וגם יכול להיות שאני לא יודע לשאול את השאלות הנכונות.
אני מניח שאת כל זה אפשר לדעת מגוגל אנליטיקס, רק שאני לא יודע איך עושים את זה.
אם יש כאן מישהו שיכול לעזור לי, אשמח.
אפשר בהערות או באימייל או בטלפון.
תודה
ממש בכמה מילים כי אני קצת ממהרת, אם יש לך שאלות נוספות אני אשמח לעזור יותר במייל:
– כדי לראות מאיפה המבקרים הגיעו, תבדוק את תפריט traffic Sources. ברשימה למטה אפשר לראות את חמשת מקורות הכניסה המובילים, וגם להרחיב אותה ולראות את כל מקורות הכניסה לאתר (full report).
אפשר גם לראות בטבלה המלאה כמה זמן שהו המבקרים באתר מכל מקור, כמה מבקרים ביקרו מכל מקור וכו'.
– מילות חיפוש – ב- search engines תחת traffic sources. לחיצה על שם מנוע החיפוש תחשוף את מילות החיפוש, מסודרות לפי כמות הכניסות מכל מילה, ושוב – זמן שהייה, כמות מבקרים וכו'.
– מה הם העמודים הנצפים ביותר – תחת content תבחר ב- top content.
יש עוד הרבה נתונים מעניינים שאפשר לקבל מהאנליטיקס, הדרך הכי טובה ללמוד אותם היא פשוט לעבור על כל התפריטים אחד אחד.
להבין מה הנתונים האלה אומרים על האתר ואיך משתמשים בהם כדי לשפר אותו זה כבר סיפור אחר, אבל אני סומכת עליך שאתה לא צריך אותי בשביל זה.
לך ל-report על האתר שלך.
בצד ימין למעלה – יש תחום זמנים. בחר את התחום שאתה מעוניין בו (נניח, השבוע הזה).
בצד שמאל למעלה יש רשימה של דוחות. בחר Traffic Sources – ותוכל לראות מהם האתרים שמובילים אליך (מנועי חיפוש, לינקים) ומה ה- keywords (עבור מנועי חיפוש), וכמה אחוז כל אחד תורם. דוח יותר מפורט על keywords ניתן לקבל אם לוחצים על הדוח keywords (תת אפשרות מתחת ל-Traffic Sources). כמו כן, יש דוחות יותר מפורטים על אתרים שמפנים אליך, campaignים ב-adwords ועוד.
במידה ולא תגלה שום דבר חשוד במבט ראשון, תבחר את תחום הזמנים הקודם לתחום העניין (נניח, שבוע אחד לפני) ותנסה לבדוק האם יש הבדל ב-keywords, באתרים המובילים אליך וכו'.
לנתונים האלה זה כבר לא רלוונטי (הא הא), אבל האמת היא שאנליטיקס לא מספיק טוב בשביל הסחורה שאתה מחפש. ממליצה להתקין גם Statcounter – הסטטיסטיקות שם בזמן אמיתי, מפורטות הרבה יותר ומראות מסלולים של גולשים אינדיבידואלים. בחינם במסלול ששומר עד 500 רשומות בכל פעם – אפשר לשדרג וזה לא נורא יקר. בחלק מהאתרים יש גם אנליטיקס וגם סטטקאונטר – אם לא רוצים לוותר על שירותי גוגל.
ולשאלתך מה גרם לעלייה במבקרים אני אקח ניחוש מוגזם – חנוכה? חופש? ילדים?
ובאופן כללי זה כלי מאוד רחב, והגמד צודק, שחק איתו קצת אתה כבר תבין את זה…