קמפיין המדיה החברתית של מוזיאון המדע – חלק ראשון

By | 23 בספטמבר 2009

קיץ: לגעת במים

הקיץ האחרון היה המוצלח ביותר בתולדות מוזיאון המדע – מבחינת מספרי מבקרים.

תערוכת מים היא בדיוק הדבר שימשוך משפחות שמחפשות לעשות משהו נחמד עם הילדים וגם שיהיה לזה ערך מוסף.

בקיץ המוזיאון פרש את הפרסום על פני כמה אמצעי מדיה – פרסום בעיתונות, יחסי ציבור, תשדירי רדיו ואינטרנט.

הפרסום באינטרנט כלל שת"פ עם האנציקלופדיה של Ynet ובאנרים ב Ynet.

משרד הפרסום היה מרוצה אבל אנחנו לא היינו בטוחים באפקטיביות של הפרסום באינטרנט. אני אומר בציניות שכאשר הפרסומאים לא מצליחים להראות תוצאות הם מנפנפים ב"מוּדעוּת". לך תוכיח מוּדעוּת.

לסיכום הקיץ – מוצר מוצלח + פרסום שלא ברורה האפקטיביות שלו = תוצאות טובות

סתיו: ליל חוקרים – חכמים (גם) בלילה

עודנו מתאוששים מהקיץ המוצלח (הרבה מבקרים = עומס עבודה ובלאגן) מגיע לו במהירות ליל חוקרים ב 24 בספטמבר, אירוע חינמי לקהל הרחב שמתקיים במוזיאון ובעוד מקומות בארץ. הכניסה חינם. יש תקציב לפרסום.

פנו אלי ושאלו "ומה עם פרסום באינטרנט" ואני אמרתי "לא באנרים! אולי ננסה מדיה חברתית?"

אמרו "יאללה, בוא ננסה. סומכים עליך".

שאלתי "כמה קליקים אנחנו רוצים לדף האירוע?" ואמרו לי 1,000. מעכשיו, 1,000 קליקים יהיו המדד להצלחת הקמפיין.

הוצאתי בקשה להצעות – קידום במדיה חברתית לאירוע חכמים (גם) בלילה והפצתי אותה בכל הפייסבוקים והטוויטרים שלי.

הגיעו שתי הצעות רציניות ששתיהן חרגו מהתקציב שחשבנו עליו. (ביקשנו גם הצעה לפרסום בבאנרים אבל על פי תוצאות הקמפיין של הקיץ היינו צפויים ל 200 קליקים בתקציב גדול ממה שקבענו).

ההצעה הראשונה שלא הלכנו עליה היתה "נכונה" מכל בחינה אבל דרשה מאיתנו השקעת זמן בהתעסקות עם תכנים ותיאומים שאנחנו לא בנויים להם.

ההצעה השניה שהתקבלה היתה של חברת Zibaba. גם היא חרגה מהתקציב שקבענו לעצמנו אבל ההצעה שיכנעה אותי שיש סיכוי רציני שהם יצליחו לעמוד בייעדי הקמפיין.

מבחינתי יש לקמפיין שלוש מטרות:

1. לעמוד ביעדי הקליקים שקבענו

2. להגדיל את מספר ידידי דף המוזיאון בפייסבוק

3. ללמוד מהתהליך על פרסום במדיה חברתית

בחלק השני של הפוסט, שייכתב לאחר שהפרוייקט ייסתיים מחר בערב, אני אפרט את מה שהתבצע ומה היו התוצאות.

ואם כבר אנחנו מדברים, כולכם מוזמנים לבוא לאירועי חכמים (גם) בלילה במוזיאון המדע בירושלים.

2 thoughts on “קמפיין המדיה החברתית של מוזיאון המדע – חלק ראשון

  1. זיגמונד

    בהצלחה!

    אני לא חושב שזו בעיה להשיג 1,000 קליקים – זה פשוט תלוי איזה קליקים אלה יהיו. (ולא, אני לא מדבר על בוט-קליקים)

    אם זו לא תהיה הפעם האחרונה שתנסו ליחצ"ן אירועים שלכם דרך מדיה חברתית, אני מציע שתתחילו לעשות זאת בעצמכם ולא ע"י קבלנים מזדמנים.

    דברים כאלה יכולים לעבוד אבל אתם מאבדים הרבה מאפקט הויראליות של האינטרנט, וקהל היעד שלכם הרבה פחות ממוקד (ברגע שמטרה היא קליקים ולא "המרות" conversions).

    אני חושב שאם כבר עושים פרוייקט כזה, כדאי מאוד להתאים את "דפי הנחיתה" (במקרה הזה ה-fanpage או ה userpage בפייסבוק) להמרה מקסימלית. מדובר – אחרי הכל – בפרוייקט ציבורי/מסחרי ולא אישי.

    חבל לי שיש עדיין סוכניות שמנסות לדבר עם הלקוחות "בקליקים", במיוחד כשהתוצר או התוצאה הרצויה היא לא קניית מוצר.

    מצפה לתוצאות,
    זיגמונד

  2. Pingback: » קמפיין המדיה החברתית של מוזיאון המדע – חלק שני » וובסטר – הבלוג של חנן כהן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *