פוסט זה הוא המשך של קמפיין המדיה החברתית של מוזיאון המדע – חלק ראשון
ביום רביעי, 16.9, תשעה ימים לפני האירוע שאותו פרסם הקמפיין, עלה לאוויר טאב חדש בדף הפייסבוק של המוזיאון שהוגדר כדף הבית והוא היה דף הנחיתה של הקמפיין.
הסיסמה לדף שנוצרה על ידי זיבאבה היתה "זה שאתם לומדים ביום לא אומר שאתם חכמים בלילה…" הסיסמה כוונה לצעירים, תלמידי תיכון וסטודנטים, שאותם רצינו למשוך במיוחד לאירוע.
במידה והמבקר היה כבר מחובר לפייסבוק, בשורה השניה הופיע "לחצו כאן" באדום כדי לעודד הפצה.
בשורה השלישית הופיע עידוד למבקרים להיות אוהדים של דף המוזיאון בפייסבוק.
לאחר לחיצה על התמונה, הופיע יישום פלאש
ביישום אפשר היה ללחוץ על אחד משלושת העיגולים כדי לראות את פירוט התכנית לכל אחד מהקהלים והמקומות.
קידום, הפצה וסטטיסטיקות
נוצר אירוע בפייסבוק שבו אישרו את הגעתם 72 איש ו 293 אולי. 1,127 ציינו שלא יגיעו ו 1,080 לא ענו. זאת אומרת שבערך 1,500 הגיעו לדף האירוע ועשו בו משהו. יותר מאשר אלה שלא התייחסו להזמנה.
נרכשו פרסומות בפייסבוק שהוצגו לגולשים מפולחים.
הפרסומות נחשפו 625,000 פעמים שהניבו 200 הקלקות.
אל דף האירוע הגיעו 1,650 פעם שמתוכם הקליקו 330 כדי לראות את המידע הנוסף. 20% הוא אחוז המרה מאד מרשים.
עוד יותר מרשים הוא המספר 150 איש (9%) שהשתמשו בקישור להמלצה לחברים.
המטרה השניה של הקמפיין היתה להגדיל את מספר האוהדים של דף המוזיאון.
הקו התלול בצד הימני של הגראף מספר סיפור יפה
לסיכום
ראשית – אני חייב לציין שלא כדאי להסיק מהצלחת הקמפיין הזה על קמפיינים אחרים. ההתנגדויות שהקמפיין הזה היה צריך לגבור עליהן הן קטנות מאד. מדובר באירוע חינמי שמופק על ידי ארגון בעל תפישת מותג שהיא מראש חיובית.
שנית – אני מרוצה. זיבאבה סיפקו לנו תוצאות טובות יותר מאשר הגדרנו במכרז.
200 הקלקות מתוך ה 1,650 הגיעו מפרסומות פייסבוק שנרכשו בכסף. אני עוד צריך לבדוק מה היתה האפקטיביות של הפרסומות ולשקול האם שווה להשקיע כסף בפרסומות האלה.
אבל קליקים הם לא המדד העיקרי. המדד העיקרי הוא מספר האנשים שבאמת הגיעו לאירוע. לאירוע בשלושת המקומות (מוזיאון, סרט בסינמטק וקפה מדע ב"תמול שלשום") הגיעו 1,600 איש. אני עוד צריך לשאול את המפיקה של האירוע האם לתחושתה היה אחוז צעירים גבוה יותר מאשר בשנים הקודמות.
אלא אם כן מבצעים איזו שהיא פעולה המאפשרת "סימון" של אנשים שהיו באתר והגיעו לאירוע (הנחה, מתנה וכו') קצת קשה לדעת מה ההשפעה של הקמפיין באינטרנט על המגיעים לאירוע.
הנה אנקדוטה שתאיר את מחשבותי על היחס בין פרסום ובין הגעה לאירוע.
האירוע "חכמים גם בלילה" התקיים בכל הארץ אבל באותו ערב היה גם הקונצרט של לאונרד כהן. נחשו על מה כולם כתבו בבלוגים ובעיתונות?
שרון רז כתב בבלוג שלו פוסט עם הכותרת לא אכתוב פוסט חדש על ליאונרד כהן (שמשום מה לא זמין כרגע) שבו הוא כותב למה לא יילך לקונצרט. אני "התעלקתי" על הפוסט בתגובות והזמנתי לאירועי "חכמים גם בלילה" שמתקיימים באותו ערב בכל הארץ.
אחרי כמה שעות קיבלתי ממישהי אימייל שמתחיל כך
תודה על התזכורת!
בזכות ההערה שלך בבלוג של שרון רז אולי נלך הערב לליל החוקרים במדע-טק (אנחנו חיפאים). אמנם לפני שבועיים קיבלנו הודעה בדואר הרגיל, אבל היא כמובן נכנסה למגירה וכנראה הייתי זורקת אותה בצער לפח המחזור עוד כמה שבועות. אז כנראה שפרסום חברתי עובד.
אני חושב שאין מדיום פרסומי שיכול לעבוד לבד. אנחנו שלחנו אימיילים והפצנו גלויות ותלינו מודעות ופרסמנו בעיתון ועשינו קמפיין בפייסבוק וגם בטוויטר.
כל אלה ביחד הביאו את האנשים לאירוע. הייתרון של הקמפיין בפייסבוק הוא אפשרות מדידת ההצלחה וכלי ההפצה המובנים בו.
המטרה המשנית, הגדלת האוהדים של דף המוזיאון, מאפשרת לי עכשיו לדבר עם עוד אנשים שמעניין אותם להיות איתנו בקשר.
ההצלחה של הקמפיין הזה כבר מובילה ללמידה פנימית במוזיאון והקמפיין הבא מתקרב במהירות.
וואו איזה קופי חלש ואיזה אימאג'ים סתמיים!
"חכמים בלילה" זה העלבה של קהל היעד? נשמע שהפרסומת קוראת לקהל שלה "כנסו, כנסו, יא חננות"
"יש חשמל באוויר, ערב ייחודי וחד פעמי" זאת מודעה של מסיבת פנויים פנויות לגילאי 45 ומעלה.
אני מתנצל על המתקפה, אבל אני מתקשה להבין איך אישרת את הפרסומות האלה.
ואני לא מצליח להכנס לפוסט של שרון אז אני לא יודע איך ניסחת את התגובה שלך, אבל על פניו נראה שאני הייתי מתייחס אל זה כאל ספאם.
האם יש לך נסיון בקמפיין פייסבוק שהביא תוצאות טובות יותר? אם כן, אשמח לקבל ממך הצעה לקמפיין הבא שלנו. [חנן]
חנן, אתה מוזמן לעדכן את האירועים המתקיימים במוזיאון המדע באתר "מסיבות בטחוניות" (www.jerusalemite.org). זה קל ופשוט, ולאתר מגיעים מדי יום כ-1000 מבקרים שמחפשים בדיוק את המידע שאתה רוצה להפיץ: אירועי תרבות בירושלים. ובחינם, כמובן.
תמול שלשום עדכנו את האירוע אצלם:
http://www.jerusalemite.org/home/event.php?id=14148
חבל שאין את מוזיאון המדע
יש לי ניסיון בקמפיינים אינטרנטיים, לא בפייסבוק, ולא אציע הצעה כי אני לא מתפרנס מזה.
אבל כן אוכל להפנות אותך לקופירייטריות שמסוגלות לייצר טקסט שלא מבייש את המפרסם.