קיץ. צהריים. חם. המזגן פועל במלוא העוצמה. יש אולי גם מוזיקה בדיסק ואולי גם ילדים רועשים באוטו.
אתם עומדים בצומת לא מרומזר ומתחילים לפנות ימינה.
לא הסתכלתם ממש טוב שמאלה אבל רגע לפני שאתם מתחילים את הפניה, אתם רואים ניצנוץ קטן בזווית העין בצד שמאל ומייד את מבחינים במכונית שעוד רגע עוברת בצומת.
אתם בולמים את הרכב ומונעים התנגשות.
הרכב שהגיע משמאל נסע עם אורות דלוקים באמצע היום וזה מה שהציל אתכם, את המשפחה שלכם, את הנהג השני ואת משפחתו.
מאתמול, אחד באפריל, כבר לא חובה לנהוג עם אורות דלוקים במשך היום.
לא חובה אבל רצוי.
אורות הרכב לא רק עוזרים לנהג לראות, אלא גם להגדיל את הנראות של הרכב.
נראות מוגברת של הרכב חשובה בדיוק בפעמים שלא כל כך שמים לב, ואז הניצנוץ הקטן בזווית העין יכול להציל חיים.
מייד עם התנעת הרכב מדליקים את האורות. לילה, יום, חורף, קיץ – לא משנה.
כדאי להתרגל.
אם יש דבר שמעולם לא הבנתי, זה למה בעצם לא להדליק אורות ביום בכל יום. איזה נזק נגרם לנהג מכך שהוא מדליק אורות?
[עצלנות וחוסר מודעות – חנן]
יש מדינות בעולמנו הנאור, שבהן אין בכלל מתג המאפשר להדליק אורות נסיעה, אלא רק להחליף בין אור נסיעה לאור מעבר (אור גבוה/אור נמוך). למה? כי באותן מדינות, התקנות מחייבות התקנת אוטומט המדליק את האורות ביחד עם הפעלת המנוע. גם בארץ הקודש אפשר להשיג אוטומטים כאלה לרוב סוגי המכוניות (והם לא כ"כ יקרים). זה גם מאפשר לא לשכוח להדליק אורות אבל זה גם חוסך לאותם השכחנים שמשאירים את האורות דולקים (אי אפשר להשאיר אורות דולקים כאשר המפתח אינו במקומו – הם נכבים אוטומטית)…
דוגמה דמגוגית. אם תחפש מספיק טוב תמצא דוגמה שבה ה"ניצוץ הקטן" הסיח את דעתך מדבר חשוב יותר.
(שלא לדבר על עלות האנרגיה. לא הרבה, אך עדיין יותר מאפס)