הפוסט הזה הוא הזדמנות להתבוננות על איכות בחיים שלנו. תקראו, אפילו אם תגי שם לכנסים לא מעניינים אתכם.
אתמול השתתפתי בכנס WordCamp
בשולחנות ההרשמה חילקו לנו תגי שם, כמו בתמונה. (אני לא נרשמתי מראש אז כתבתי את שמי בכתב יד).
כשהתבוננתי סביב, ראיתי שאצל חצי מהאנשים, השם פונה לחולצה ולא רואים את השם שלהם.
חזרתי לשולחן ההרשמה, לקחתי כרטיס נוסף, רשמתי את שמי והשחלתי את הכרטיס לגב המעטפה השקופה כך שבכל מקרה ייראו את השם שלי.
המשכתי לחשוב על העניין. כל משתתפי הכנס הסתובבו עם אביזר שפועל ב 50% אפקטיביות. אביזר מתוכנן, מיוצר ומסופק עם איכות נמוכה.
אבל לא רק משתתפי הכנס. גם המארגנים או נותני החסות שקנו את תגי השם קיבלו חצי מהתמורה.
אבל לא רק המארגנים. חיפשתי בגוגל "תגי שם". אף חברה בדף התוצאות הראשון לא מוכרת תגי שם שעובדים מאה אחוז מהזמן, רק חמישים אחוז.
תגי שם שעובדים מאה אחוז מהזמן הם אלה שהשרוך מחובר אליהם בשתי הפינות ולא רק בנקודה אחת באמצע.
סיכום ביניים – למשתתפי הכנסים לא אכפת שרואים את השם שלהם רק חצי מהזמן, למארגני הכנסים לא אכפת לשלם על משהו שעובד רק חצי מהזמן והספקים מוכרים משהו שעובד רק חצי מהזמן.
יש המון ספקים של תגי שם לכנסים, יש המון מארגני כנסים ויש עוד יותר המון משתתפים בכנסים.
אם למישהו בשרשרת הזאת היה אכפת, משהו היה משתנה.
אז אני שואל את עצמי, למה לאף אחד לא אכפת?
למה אנשים מספקים, קונים ומשתמשים במשהו שמתוכנן לעבוד ב 50% אפקטיביות?
אולי תגי שם בכנסים הם משהו לא חשוב שעושים רק כי מקובל ולכן אין בעיה?
אולי אנשים רואים את הבעיה אבל היא לא מספיק חשובה כדי שיעשו משהו בעניין?
אולי אנשים מקבלים כמובן מאליו שיש בעולם דברים מקולקלים ואין מה לעשות?
אולי ספקי תגי השם לא מציעים אלטרנטיבות ולכן כולם קונים את מה שיש?
אולי תגי שם שעובדים 100% מהזמן יקרים יותר או דורשים יותר עבודת הפקה ולכן אף אחד לא רוצה אותם?
ועכשיו לשאלה הכללית – האם ההתבוננות הזאת על האיכות הנמוכה של תגי השם מתאימה גם למוצרים ותהליכים אחרים בחיים שלנו?
ושאלה לגבי עצמי – אם לרוב האנשים לא באמת אכפת מאיכות ואם אני אדם ששואף לאיכות – איך אני יכול להגיע למעסיקים פוטנציאליים שכן אכפת להם מאיכות?
—
מקור התמונה: UNAMID ברשיון CC BY-NC-ND 2.0
אני לא זוכר באיזה כנס זה היה, אבל אני די בטוח (בוא ננקוב במספר, 85%) שהייתי בכנס בו הדפיסו שתי מדבקות שם, אחת לכל צד של השקיק שמחובר לשרוך, ובפנים היה את סדר היום של כנס. נשמע כמו גוגל אבל אולי משהו של UX/UI.
שרוך בשני הצדדים זה פחות יפה – מרגיש כמו שלט מכירות
כהשרוך נמצא בשתי פינות זה הרבה פחות אסתטי וגם פחות נוח, הפתרון העדיף הוא זה שאתה יישמת, לכתוב את השם פעמיים משני הצדדים, אבל אולי לאנשים נוח שקיימת האפשרות להסתיר את השם לפעמים או אולי שיקולי עלות של בעלי הכנס