אני מקווה שאתם זוכרים שאני יותר טוב מגוגל.
בפוסט הזה אספר לכם איך הייתי היום יותר טוב מגוגל, כדי שגם אתם תוכלו להיות.
רועי שרון, עיתונאי מערוץ 10, פרסם ציוץ עם מודעה של חברת "באמונה" והטקסט:
הפקת לקחים של חברת ״באמונה״: ילד מזרחי בפרונט של המודעה
הילד בתמונה נראה לי "מודבק" ורציתי למצוא את מקור התמונה.
הלכתי לגוגל תמונות וחיפשתי stock photo girls running in the park red dress
stock photo – כי ברור שזו תמונה שלקוחה ממאגר תמונות מסחרי
girls running in the park – אתרים שמוכרים תמונות לפרסום כותבים תיאורים מפורטים של התמונות כדי שהמעצבים ימצאו אותן בקלות.
red dress – בהתחלה לא מצאתי את התמונה שחיפשתי אז הוספתי גם את המלים האלה.
מצאתי את התמונה עם ילדה מחזיקה את העפיפון ולידה התמונה שחיפשתי שבה הילד מחזיק את העפיפון.
הילד לא "מודבק" בתמונה, אבל מעצב המודעה הוסיף לו כיפה.
ועכשיו חזרה לציוץ של רועי שרון המזכיר "מזרחי".
זו היא תגובה לסערה שהתחוללה לפני מספר חודשים כאשר חברת "באמונה" פרסמה פרוייקט בניה בקרית גת עם דימוי מזלזל במזרחים.
אז איך הגיע מעצב המודעה דווקא לתמונה המסויימת הזאת?
אם תסתכלו ברשימת התגיות בדף באתר שבו מוכרים את התמונה, תראו שאחת התגיות היא asian. מכך, עוד יותר ברור שהחברה רצתה שתמונה יופיע ילד עם חזות מזרחית.
ואם בא לך לראות עוד שימושים לתמונה
https://www.google.co.il/search?tbs=sbi:AMhZZisqMP-Pk0m_1-UpSYsRBJ6auhtAnozLAyFq3wrtVZRhYN9VrxOkP2-orKc6QR-4z-wSLOe3LT3ogNnVpFiviVmn8IIMYiq1aBJr8n1lPi8Vc4fjCUvdxZTulQoy9z1wL79TPVnpwkNK0wACIPFAN7tjz-re7daTpdNgvZ_1Bm15iVvhkoGCaDKWsUSX-y0AWlY66ma5ZFz2oXC4Obm8gXujY9mi62iSpwfMMJlJNO3ngbfLWz3_18Bf6MgBgRXJTfipHmQvtgze60XRCsLYNqq9tE5aVA5CgcHkLNFvUAwOyafzsxPz7mNVzccAmKnanVqYEliijSnnmKx5CSeVgMnXk4TgUal3kPjciZ0x4mpA6l5HVBxioTf7XSrSiMRH-siWvUgvWCYMOh0IxXyWm8mSUQOfGDJmwdDZYpyNdiEj4PyYuZTIZeRK34cWzMbEhtv0PWjCechsozaPR0uIgYwiV15USbpKk-atYAj0lL2LyANIlsZcPvl3TuoFNiXNPTT3HnGVvO4GX_1T-LePN3dQcpZnZe6-sAqYY7o2M24-tigqIQiS6rNFVTY1AYVvAnMN80wwmQkftZ_1qY_1meViZQUQbXz8Y4FGXSAWE3WlRIT4-wTKd-iUZC24gqdEbk2H7KBw0gqC74nzxMVaHUQdD_18ig7ljIguU6NkveZ1ANY1Fx6dLSh9HSgnNdGOKW6C8G_1xAGxLxp6YpKBxP_1D2F5hX6p2cdP11y38LUsOv5FQZttgmiAP3J_1bBi-xI1wcOnbuWNwVEdvsn8ECWre3VwXhohMwXpieb1DiUpqhu7Xtv1vW8kGW2Hgx9UXubi5vYxOt83trCtBCmI7HTgUeJPJJNyZd7e8PzxkIEo7MA6XZO4SAZ02B_1NgJkAH3h9SoIjEs98t87GpTvL1drrlLfD0LK4DCvqgBgVsIDV-Br3_1h985Fa5CaWyhTpWR7CcoKfciRm5Uaw3-5FUbaLzIyHkxHzytzhiRjQd3JWsTjC2yC6y-IqAhaUIFF8srbjFWZOc5QkUjr21uvrM-0XZSVXkBdZIT5setwV8tvBF72OnA63vgkMy0bLVWegJy782Tu6YLcgV0SHyChNLKCfCHRsXnrC2c-PDaG6DmcH57cMouT5wX4wUr6RnWT9YLPuQfZdl29qZeat-_1oDZMgS0PKtclrJoZVZk-C5nvrwutuydTDwA9eFPoyCo3jrYcBUm4NrodaKs7rwC8pZlStl26w5Cfc9UQfrj0l_1rUOwE1lRV1a0xtZ-s4-Ut7PR-LU4Imu_1ydoOuu2s31aKTQxe-XfFs_1xedBvgBVCgXcsT0c0s4qghle3aUzg23UT4gkjikEBzFNT1vfJz_1N4S9hHypDvlHc-L0duSUHeZXWUwberqpGf5A9cjwXzrnbGRUsi4asET2CcDpLTrHJ0g7F7p19t_1HAOQiOwAN_13e0N4VPjzcKpgRW-6OmaKN_1yLEqeJvi-QTi1BmnPcbGdn0leNxRBP6zarCcxHgLSo8c586M9qns06zCuR_1azTBIQ9pmXpci4YRVMXu46TqKHjIzj5UM5p1ABKZPNkeMRHHZM3V423raPCOSgyaeZBh9cpzwvXDi-NlqJsGIp9Qf4yN4ncM6wEna7tJsZFVk0RYCsMyizj-M5VNEbc1szgXxAC9Ssb1mH-0HWGCnEgHIT8&hl=en-IL