היום הכל "מדיה חברתית" כזה ו"אפליקציה" אחרת והכל עטוף בפרסומות מעיקות וחודרות פרטיות.
בעצם, לא הכל.
עדיין יש מקום למתן ערך באינטרנט הפתוח על ידי אנשים אכפתיים שמזהים צורך ומוכנים לעשות משהו בעניין.
הדוגמה שלי היא רק דוגמה – כדי להראות שאפשר וכדי לתת השראה.
לפני יותר משנה, בתקופת החגים הלאומניים, עלתה בטוויטר כמה פעמים השאלה "מתי הצפירה?"
חיפשתי בגוגל "מתי הצפירה" ולא מצאתי תשובה מסודרת.
אספתי את המידע לקובץ, כתבתי קוד PHP פשוט שקורא את הטבלה ומציג באופן ברור את הצפירה הבאה ואת כל אלה שאחריה.
בשנה שעברה לא היו הרבה כניסות.
השנה היה פיצוץ. 150,000 כניסות לדף. 37,500 כניסות ביום שלפני יום השואה. מאות משתמשים במקביל.
בינתיים הדף שלי הוא היחיד. אני מניח שמישהו כבר יזהה את ההזדמנות ויכין דף דומה באתר מסחרי.
לא נורא. יהיו עוד הזדמנויות לזהות צורך, למצוא פתרון פשוט ולתת אותו לציבור במתנה.
ככה אני קיבלתי את האינטרנט וככה אני רוצה שהוא ימשיך.
גם אתם מוזמנים.
עשיתי single-serving site דומה לפני כמה שנים, כשהייתי צריך לכתוב קבלות כל חודש ותמיד חששתי שאני זוכר את שיעור המע"מ לא נכון. היו כמו שינויים בשנים האחרונות, וכמוך, לא מצאתי מקום סמכותי וברור שמציין את שיעור המע"מ הנוכחי.
אז הקמתי את http://maam.strawjackal.org, סופר פשוט, עדכנתי אותו ע"פ אתר רשות המיסים (שם הוא לא מופיע כמשאב, אלא רק כחלק מההודעות השוטפות שהאתר מפרסם), וכל כמה זמן אני מעדכן את "נבדק לאחרונה ב-" בשביל שמישהו שיכנס אליו לא ידאג שהיו שינויים שלא עודכנו.
זה מפתיע אותי שאין מידע כזה זמין באופן נוח. לרשות המיסים יש אתר על מע"מ שלא טורח לציין אותו בשום מקום. מגוון "מחשבוני מע"מ" מאותחלים עם שיעור המע"מ הנכון, אבל לך תדע אם הם יתעדכנו כשהשיעור יתעדכן.
תודה, חנן! על הכל
מסכים איתך. לפני לא מעט שנים חיפשתי חומר בעברית על פתרון קוביה הונגרית ולא מצאתי, אז בניתי אתר מאוד פשוט עם האלגוריתם לפתרון. עכשיו נכנסים אליו בסביבות 1000 משתמשים ייחודיים ביום אז כנראה שהיה צורך.
לגבי ההגדרה של "מתנה", בהתחלה האתר היה ריק מפרסומות. היום כבר שמתי בו פרסומות גוגל. אני תוהה אם זה הופך את זה לפחות "מתנה".