הגיבורה של הפרק הזה היא רשימה אחת בגוגל אנליטיקס: Realtime – Content
למי שלא מכירים, הנה הסבר קצר. אפשר להוסיף לכל הדפים באתרים חתיכת קוד ש"משדרת" לגוגל את מצב הביקורים באתר. לגוגל יש מערכת שנקראת Analytics ובה אפשר לראות מבטים שונים של הביקורים באתר. כמות צפיות בתכנים, מידע על המבקרים ועוד המון אפשרויות. אחת האפשרויות היא לראות את מצב המבקרים בזמן אמת.
ככה נראית הרשימה של הצפיות ברגע זה באתר. שימו לב לשמועה שנמצאת במקום השני ולתאריך שלה. זה יהיה חשוב בהמשך.
רואים ברשימה כמה מבקרים נמצאים כרגע באילו דפים. כשיש תקופות עם דרמה אני מציץ שם מדי פעם כדי לבדוק "מה נשמע". לראות האם אנשים משתמשים בתכנים שהעליתי לאחרונה ולראות האם יש עלייה משמעותית בצפייה בתכנים ישנים.
כדי להבין למה חשוב (לי לפחות) הסיפור של "לא רלוונטי" בתקופת הקורונה הנה עוד גרף – דפים נצפים בשבוע.
בשבוע האחרון צפו ביותר דפים מאשר בכל שבוע אחר. מתחילת 2020 היו 491,000 צפיות של דפים באתר. בכל שנת 2019 היו 655,000 צפיות.
די דרמטי, לא?
הנה עוד גרף דרמטי. אפשר לראות בו את אינטנסיביות הפרסום. השוו את פרסום הפוסטים בכל שנת 2019 לפרסום הפוסטים מאז תקופת הקורונה (סוף ינואר 2020).
עד שהתחילה תקופת הקורונה, הפעלתי את האתר בניחותא. היו דברים חדשים שהגיעו ועדכנתי מדי פעם. היו דרמות קטנות שעקבתי אחריהן. לא התייחסתי לשמועות ישנות. ידעתי שמי שירצו לברר, כבר יגיעו אליהן דרך גוגל.
כשהתחילה תקופת הקורונה, התחלתי להרגיש תחושה של דחיפות ואינטנסיביות. מכיוון שכבר היתה לי פלטפורמה ומוניטין, הרגשתי שאני חייב להצטרף למאמץ הלאומי ולהסביר נכון את המחלה. במקרה הזה, הפלטפורמה שלי היא התייחסות לשמועות בנוגע לקורונה.
ההסתכלות האינטנסיבית שלי ברשימת המבקרים כרגע היתה תוצאה של תחושת הדחיפות והיא גם היוותה מוטיבציה לעדכן יותר את האתר. אחד הזין את השני.
עד תקופת הקורונה, עדכנתי את האתר רק עם דברים שהיתה לי אינדיקציה שהם מסתובבים הרבה. הסימן שלי היה שקיבלתי למייל כמה בקשות לתגובה. מאז תחילת הקורונה, אני מתייחס כמעט לכל מה שמגיע אלי.
זוכרים את רשימת הדפים הנצפים כרגע, זו שנמצאת בראש הפוסט? כשראיתי הבוקר שמתחילות להצטבר צפיות בשמועה העתיקה (2009) אזהרה חמורה מאגף טכנולוגיות מידע – משרד ראש הממשלה, הבנתי שהיא חזרה להסתובב ופרסמתי אותה שוב בראש האתר. שעתיים וחצי אחרי שפרסמתי אותה שוב, צופים בה 25 איש. עד תקופת הקורונה, לא התייחסתי לשמועות ישנות. מאז תחילת הקורונה, מכיוון שידעתי שהרבה נכנסים לאתר, אני "מקפיץ" לראש האתר שמועות ישנות. ככה אני מגדיל את הסיכוי שאנשים יראו את ההמלצות בלי להתאמץ לחפש. אני עכשיו פחות טהרן ולא חושש לפרסם תכנים כפולים כי אני יודע שפרסום שמועה בראש האתר מועילה למשתמשים ומכך גם, תחושת התרומה שלי.
עשיתי עוד כמה שינויים באתר כדי להקל על המבקרים, מה שכנראה עזר לעוד שימוש באתר.
לכל הדפים הוספתי קישור לתגית "נגיף הקורונה". כשלוחצים על הקישור במובייל רואים רק את הכותרות, כדי שיותר תכנים ייכנסו למסך ויהיה קל למצוא בגלילה.
העפתי מהתפריט את הלינק לדף הפייסבוק של האתר כי מזמן הוא כבר לא פעיל והחלפתי אותו בלינק לטוויטר irrelevant_il@ – מוזמנים לעקוב.
קידמתי בתפריט למקום יותר בולט את דף "צרו קשר" כדי לעודד אנשים לשלוח לי דברים לבדיקה ומייד התחלתי לקבל יותר אימיילים.
אז לסיכום פרק א', חודשיים לתוך האירוע. אני שמח שאני מביא תועלת והמספרים מראים זאת. אני שמח לקבל צילומי מסך מקבוצות ווטסאפ שבהם אנשים עונים לשמועות עם קישור ל"לא רלוונטי". מבחינת תחושת התועלת, חוץ מאשר עלייה בשימוש באתר, אני מקבל גם הרבה יותר תרומות. זוהי עוד אינדיקציה שאנשים מעריכים את העבודה שלי. בעסה לי שכל התועלת הזו והסיפוק האישי הם בגלל מגפה עולמית.
Pingback: "לא רלוונטי" רלוונטי מתמיד! | מסע, מסה ומשא – תצפית על ארגונים, ניהול וידע